Saturday, March 8, 2008

even dogs smoke in france.

Jag vaknade klockan 6 imorse och gjorde läxan. hur sjukt är inte det? På väg från metrostationen till skolan var jag säker på att jag var plenty sen, när jag ser min taniga lärare cykla förbi mig i sin neongula reflexväst i full fart, slänga sin av cyklen och springa in i byggnaden. det gav mig om inget annat ett gott skratt, tiden och lugnet att ta en morgon-cigg med några random japaner.

Vädret har haft sina humörsvängningar idag, men trots stormen Francois gick jag och en kompis Paris-runt på 7 timmar inkl 2 rastningar på caféer, tre chill-moments i tre olika parker och två kyrkbesök. När vi somnade på metron insåg vi att det var dags att äta, så pasta, pesto och vin välkomnades in i vår budget och vi spenderade resten av kvällen i hennes rum med andra random folk som bor i byggnaden. otroligt skön kväll! jag har bara glömt att plugga. que sera sera, right?

Ser väldigt mycket fram emot det här med att franska ska komma naturligt, men på en 10-20 års närmare tidslinje ser jag även dödligt mycket fram emot pålssons besök och lite t-shirtsvärme! you're both the shit! you rock my boat, you're the icing to my gingerbread house.

nothing ever goes as planned, so don't take anything for granted. if you do, the world will kick your ass.

Some advice från min goda vän kimya dawson (goda vän som i "hade hon bott i närheten hade jag stalkat henne för hon är så ghetto-cool):


Peace

// yasnaeatidasgenerosityandcouldyoubringmemybrownshoestoo?


3 comments:

Anonymous said...

tackar, jag fick kämpa ett tag för att få det att se bra ut.
med mig är det bara bra. less på det ständiga slasket bra. hur är det med dig och frankrike?
ja, jag fick choklad :D
/sandra

Mona Rouzparast said...

haha, så jävla cool rubrik

Maia said...

skriiiiv meeeer