Tuesday, February 26, 2008

i feel almost as good as i look today.

Jag mår så bra idag att jag vill sjunga den där låten "i feel good! danananananana! i knew that i would now!" men jag har ingen att sjunga den för just nu. Skolan går bättre än väntat, det är såå ball att jag inte ens känner för att klaga över att jag måste upp kl 6 varje morgon (jag håller mig istället till små diskreta inslag i bloggen som påpekar att jag måste upp kl 6, v a r j e morgon!!) Men som sagt, it's all goood. Paris börjar gilla mig. jag gillar paris...vi har en love-hate kinda relationship. Ibland fastar jag med foten i metrogångarna, ibland fastnar metrogångarna i min fot, sånt är livet, give and take. Jag har ett prov på onsdag, som vanligtvis hade varit en plåga, men jag måste erkänna att jag har saknat mina hjärnceller som äntligen börjar reproducera sig. Det är inte så att de har sex med varandra och honcellen föder...det funkar inte så med celler. Men på ett sätt eller annat så blir de fler och jag blir ännu smartare. böcker is the future, children, say no to drugs!

Ikväll hade vi en liten mysig middag hos mig. Maia och betty som är på besök i paris paris kom hit och lagade middag (för sånt gör inte jag, jag gillar att ha vänner, att laga middag åt dem vore som att spotta i deras vinglas) och sedan dök resten av folket upp också. Good times, lot's of wine! hey that rhymes!

Jag hade ju egentligen inte så mkt att skriva om, gott folk. Jag är bara lycklig, på gott humör, belåten, gladlynt, lättsam, älskvärd, sorglös, sorgfri, munter, solig, pigg, livad, lätt till sinnes, uppspelt,uppsluppen, upprymd, uppåt, förtjust; lullig, lättberusad, det är värt att skriva om eller hur? inte? om ni har ngt att klaga över (det ostrukturerade innehållet, intrycket att jag var under alkoholens påverkan medan jag skrev, anything at all!) have your people call my people. If you don't have people, get off my blog, it's only for people with people.

Adieu, monsieur!

/ yasnaeatwrite

3 comments:

Anonymous said...

"Men på ett sätt eller annat så blir de fler och jag blir ännu smartare. böcker is the future, children, say no to drugs!" har du slagit i huvudet yasna?!

zapfoe said...

i don't have people. i have homies and bitches but no people. do i have to leave?

Anonymous said...

hey, kan du skaffa en cigförlängare och en skiva med dragsspelsmusik när du är där nere? njut av alla ÄÄÄÄÄ förresten.