Sunday, June 10, 2007

outsiders

Känner du dig felplacerad då och då? Du är inte ensam. Jag pratar om sugrörs-bär, earth-men if you will. när jag dag efter dag sitter där ute i mitt jordgubbsstånd kan jag inte låta bli att tänka på att jag omges av 500 liter av dessa bär. Faktumet att alla dessa, precis som människor, inte kan se likadana ut. De kan inte smaka likadant, kännas likandana eller, om de vore levande, allihopa trivas i sällskapet av alla andra bär. Jag har tröttnat på människor mer än det går att förklara, så jag la min kraft på att dokumentera outsiders bland mina nya vänner.


Vi har stora
Vi har små
Vi har snygga och självsäkra
Vi har fula och rädda
Vi har rebeller
men vi vet att det är insidan
som räknas


Jag måste komma därifrån. här är en dag i mitt liv efter studenten.

- Är det nu svenska jodgubbar?
- Neej, de här enorma svenska flaggorna sätter vi bara upp så att dalbys alla turister inte ska bli förvirrade. Och den ggantiska skylten med texten Svenska Jordgubbar du såg 100 meter bak är ett stort stavfel. De r jugoslaviska. Hur många liter sa du?

- Är det kul att stå här?
- Det är en fest! flugorna har sexy-time och jag skrattar konstant åt era idiotiska och entoniga kommentarer. Är det kul att vara skallig?

- Jag vill ha de största och finaste jordgubbar ni har.
- Tyvärr, de går åt snabbast, ingen har bett om de fula bären än. Ska jag plocka ihop en skräddarsydd liter till dig, mein Fuhrer? vänd dig om så ska jag lagra den i säkert förvar också.

- Vad är det för sort?
- VAD ÄR DET FÖR SKILLNAD DIN JÄVLA JORDGUBBSNAZI??? ÄT OCH SLUTA BÖLA!

- Är de där mina som ramlade där i lådan?
- Ser det ut att vara dina? ser du ditt namn på dem? de ligger på andra sidan lådan, den orörda sidan. de är inte dina. du kan inte få dem. de är inte dina för helvete DE ÄR INTE DINA!!

- nej ta inte den, den litern vill jag inte ha. ta en ny påse. Den här vill jag ha...ska bara få upp den...ah det var ju besvärligt...nu fick jag röda fingrar också...oooooh...den ramlade ut där....sådär!! den blir bra
- ......... 30 kr
- De är nog lika fina allihopa.
- MEN SKJUT DIG SJÄLV!!!!


imorgon är jag ledig. Det är lycka på hög nivå. "stäng".

//yasnaeatoutsiders

8 comments:

Sofia said...

Jag känner igen den bitterheten från ICA.

Anonymous said...

vafan, ica går INTE att jämföra med hasse!!!!!!!!!!!!

Louise said...

Hahahahahahahahaha! Din och min vardag är jäkligt lika, konstigt nog. Tänk om man fick en krona varje gång man hörde en konstig kommentar...

Anonymous said...

yazz is da bloggmeister! we DIG! :D seriöst, fan vad jag garva!

Maia said...

yasna jag DÖR, och lider med dig. HAHAHAHA!

Anonymous said...

Bästa inlägget jag läst på mycket länge :D

Marybelle said...

hahahahahahahaha!! Alltså Yasna, det finns inte många människor som ändå får en att sitta och skratta som ett sär framför datorn men du är en av dem!! Jag har sagt det innan och säger det igen, om du inte blir grafisk formgivare så ska du fan skriva - HÖR DU DET KVINNA?!

Mona Rouzparast said...

HAHAHAHAHHAAHAHAHAHAHAHAHA!! Vad kan man mer säga, din tootfarangiälskare?