Thursday, May 3, 2007

All I want to do is bicycle

Detta är min gamla cykel. Jag köpte denna förra sommaren (eller nåt) för 20kr. Jag bytte sadeln, tog bort rosten och var sjukt glad i minst en månad efter. När hjulet sprack tänkte jag att det vore onödigt att köpa ett nytt, det hade bara kostat mer än cykeln, så jag använde en annan cykel som låg och skräpade i trädgården. Bara det att den saknade bromsar. Och det glömde jag rätt ofta. Så jag köpte en ny.


Det här är min nya cykel. Jag köpte den igår för 150kr. Bland alla investeringar just nu som flak, skor, champagne, lärarlunch, mössa, efterfester och såklart spietröjan (som jag gärna hade betalat för ett antal månader sen då den beställdes!) är detta den bästa.


Det här är jag. 18 år gammal och mer intresserad av billiga cyklar än skor. Jag är den som minst en gång i veckan tjatar på pappa att lära mig byta karburator på min väldigt gamla trampmoped. Jag är den som fortfarande slänger blicken åt vänster på väg hem när bussen kör förbi Toys'r'us. Det jag ser fram emot är inte nästa nr av *insert fashion magazine here*, det är releaset av Apples mac os x Leopard i oktober. Vem är jag? I'm just your friendly neighborhood Yasna.

2 comments:

Marybelle said...

och vi gillar dig ändå, även om vi aldrig har hört ordet karburator innan! hahaha!

zapfoe said...

det heter väl förgasare..but kick ass. you are a weird creature. all i can say is that i can't wait for the next issue of "insert fashion magazine here". I hear they have an interview with beyoncé! oh joy!