Saturday, August 25, 2007

wit, grit and bullshit.

hej mina fruktiga apor.

idag är det den 25 augusti 2007, men det visste ni nog redan. om 3 dagar åker vi och jag är sjukt hyper just nu! jag har packat minst 6 ggr den senaste veckan, men något av allt det jag lägger ner behöver jag igen efter en timme, så det funkar inte riktigt än.

några dagar sen började jag kolla på the 4400 på tv-links, big mistake. jag såg nyss klart mitt 8:de avsnitt idag och helt plötsligt slog det mig, huvudvärken som får mig att seriöst tro att min hjärna har blivit våltagen av rakblad. but i'm no quitter! två hela dagar, två hela säsonger, och en hel del vilja! medan de nästa avsnitten buffrar tänkte jag blogga lite, ta en cigg och köpa pringles på q8, för jag har verkligen inget bättre att göra! vad gör alla andra? maria sysselsätter sig med att hitta svar till de mest onödigaste frågor, granted, en väldigt effektiv lösning som höll mig rätt upptagen igårkväll också- jävla nielsen rate fuckers! vad gör ni andra?
jag gick förbi skolan i fredags vid tolvtiden och fick en realitetshock (stavas det ens så? är det ett ord? give me my brain cells back!) när jag såg att folk faktiskt går kvar där. haha suckers. men skämt åsido (min humor har till och med tagit skada) ta vara på den bästa tiden av era liv, men var noga med att förtränga det mesta efteråt. jag måste erkänna att det inte finns ngt mer tillfredställande än att ligga kvar i sängen varje jävla vardag och praktiskt taget höra hur alla ynglingar (kaxigt, no?) stiger upp och springer till bussen!

men, utan skola, inget bra bloggande. Det är förmodligen något de flesta märkt. Vi suger på att blogga när vi inte har 29 ton skolarbete runt halsen. när vi faktiskt har tid så unviker vi det, men när vi var tvunga att skriva en jävla nulägesanalys (fortfarande det arbetet jag drömmer flest mardrömmar om) så var bloggen vår bästa utväg. Plus att vi hade ngt att ständigt klaga över. Det bästa jag kan göra av situationen just nu är att skriva om hur jag sålde godisremmar på festvalen eller hur jag städade 3-4 pensionärers hus om dagen i en månad... det var iofs rätt bra. det skriver jag om imorgon. håll ut, och skicka inte så jävla mycket fan-mail, jag hinner inte svara på allt.

/ Yasnaeattime

2 comments:

Marybelle said...

jag håller med dig. utan skola = kasst bloggande. hahah hur mår munkarna?

Anonymous said...

haha!
Yäääz!
riktit korrekt!